Camino del Norte - te voet van Irún tot Santiago de Compostela

SPA718

Reisfiche

Traject
Camino del Norte: Irun
San Sebastian
Zarautz
Deba
Markina
Gernika
Pobeña
Ponterrón de Guriezo
Noja
Santander
Santilla del Mar
San Vicente de la Baquera
Llanes
Ribadesellas
Valledesiosa
Gijon
Aviles
Cudillero
Oviedo
Bilbao + Valladolid
Cadavedo
Luarca
La Caridad
Vivela
Mondoñado
Villalba
Baamonde
Sobrado dos Monxes
Arzúa
Santiago
Tui
Redondela
Vigo
Bilbao
Oviedo
Tui
Valladolid
Santiago
San Sebastian
Santander
Gijón
Cudillero
Zarautz
Arzúa
Irun
Deba
Markina
Gernika
Pobeña
Ponterrón de Guriezo
Noja
Santilla del Mar
San Vicente de la Baquera
Llanes
Ribadesellas
Valledesiosa
Aviles
Cadavedo
Luarca
La Caridad
Vivela
Mondoñado
Villalba
Baamonde
Sobrado dos Monxes
Redondela
Vigo
Land
Europa
Spanje
Jaar
2010
Reisperiode
19/6 - 10/7 + 13 - 28/8
Thema
Wandelen
Wandelen
Logiesvorm
Hotel
Jeugdherberg
Pension/Hostel
Transport
Openbaar vervoer
Vliegtuig
Inleiding

Deze tocht splitsen we over 2 vakantieperiodes in de zomermaanden van 2010. Dit doen we uitsluitend omwille van beroepsredenen.Ideaal zou het zijn om het traject Irun - Santiago in 4 a 5weken aaneensluitend af te leggen. Het opsplitsen heeft een negatieve impact :- op de kostprijs (2x vliegtickets kopen),- het aantal dagen onderweg tot start- en van eindpunt verhoogt met een extra  aantal verplaatsingsdagen, - de pelgrimssfeer wordt onderbroken, - na 1 week stappen ben je in 'superform' om kilometers af te leggen en voel je je rugzak totaal niet meer ; die 1ste week moet je nu ook een 2de keer overleven. Het pad of de 'camino' is meetal goed aangeduid, hetzij met gele pijlen, met borden, met schelpen (cocha)Pijlen samen met de beschrijvingen en de plannetjes in het boek volstaan.Sommige pelgrims beschrijven op hun blog de weg bijna van straat tot straat, van bocht tot bocht...Dit staat bij ons niet voor vakantie, we moeten ook de gelegenheid hebben om te genieten.Af en toe nemen we de trein en dit vooral om de vervelende industriegebieden rond de grote steden te vermijden. Het is helemaal niet aangenaam om uren langs fabrieken, trein- en autowegen te lopen.