Safe in Lima
Ophalen aan de luchthaven = OK Hotelkamers ˆ OK, iets te luxueus zelfs Service ≠ OK ˆ Jean-Paul was wel aan het verhuizen naar een nieuwe lokatie en misschien dat deze stress wat (!) impact had op de service, maar eerlijk gezegd hadden wij de indruk dat hij gewoon niet genoeg aan ons kon verdienen en op een luxueuzer segment mikte (we kwamen hem overigens in Cusco nog eens tegen met een koppel dat er uitzag alsof ze een iets hoger budget hadden dan wij ˆ en dat is dan nog zacht uitgedrukt). In elk geval hadden wij het gevoel dat die toeristen die een eigen mening/traject hebben wat afwijkt van zijn mening/het standaard traject niet bijzonder geapprecieerd werden. Volgens Jean-Paul was ons traject absoluut gekkenwerk en hij verklaarde ons dan ook zot dat we dat wilden riskeren.... Ook nadat we vertelde dat we ons echt wel grondig geïnformeerd hadden met mensen die er iets van kennen (een kennis die hij ˆ zoals hij ook toegaf ˆ niet had) bleef hij bij zijn mening. Ook vonden we het hotel te duur voor wat het was & kon er voor ons geen ontbijt voorzien worden omdat we om 6.00 vertrokken (we kregen korting) ˆ toen we vertrokken stond er wel ontbijt klaar? We hebben er maar niet van gegeten voor het geval het voor andere gasten was voorzien. Wij zouden zeker geen tweede maal hier boeken. We weten niet wat ons het meest stoorde: de prijs of zijn negatieve houding ten aanzien van een alternatief traject wat hij niet kende en waar hij quasi niets aan kon verdienen. NB: we kwamen hem dus tegen in Cusco, hij weet dus dat onze reis bijzonder goed geslaagd was.