Hotel Karthago El Ksar

Buitenkant hotel : mooi gebouw in Egyptische stijl, 2 zwembaden, tuin, direct aan strand. De lobby : grote lobby die doorloopt naar achter en ook de bar vormt. De receptie : onvriendelijk, niet geïnteresseerd, weinig aandacht voor de klanten. Je krijgt een polsbandje aan, aan de kleur zien ze of je All in of halfpension hebt. De eetzaal : ongezellig, groot, lawaaierig, druk, smerige tafelkleden die niet vervangen worden maar omgedraaid. Ontbijt is goed, middag- en avondmaal is onder de middelmaat. Als je een tafel uitkiest wordt je doorverwezen naar een andere. Waarom ? geen flauw idee, gewoon willekeur. Later schenken we hier geen aandacht aan en blijven we zitten, dan laten ze ons ook gerust. Slechte bediening personeel (op enkele uitzonderingen na), tassen, bestek en koffie worden gebracht, thee en chocomelk moet je zelf halen. De koffie zit in vieze thermoskannen met aangedroogde druppels. In de theepotten zit dikwijls een bruine, vieze bodem. De eerste dag kregen we koffielepeltjes, daarna nooit meer. De vuile vaat wordt weggereden op lawaaierige, ijzeren karretjes door gans de eetzaal terwijl je nog aan tafel zit. De bar : groot, maar te weinig zitplaatsen. Moors café : onvriendelijke ober. We krijgen niets te drinken omdat we geen waterpijp bestellen, toch zie ik er dagelijks mensen zitten zonder waterpijp. De kamer : de kamer en de badkamer zijn ok met zicht op zee zoals gevraagd. De deuren zitten vol vingerafdrukken en vlekken. We hebben twee nachtlampjes en één staande lamp, geen plafondlicht. In de staande lamp ontbreekt de lamp. De man die de valiezen brengt zal ons er één bezorgen, ‚s anderendaags nog geen lamp, we hangen een formulier aan de deur om dit de melden en melden het ook aan de receptie. ‚s Anderendaags formulier weg en nog geen lamp. ‚s Avonds nog steeds geen lamp, dus draaien we er zelf maar één uit op de gang, deze is van de hele week niet vervangen. De eerste twee dagen krijgen we badmatjes, daarna niet meer. Ik breek een glas in de badkamer en zet het kapotte glas goed in ‚t zicht : scherven weg maar geen ander glas. We hangen een formulier aan de deur maar geen gehoor. ‚s Avonds komen we toevallig iemand vh personeel tegen die een controleronde doet. We vertellen dat we een glas gebroken hebben maar dat vindt de dame helemaal niet erg, ze is wel verwonderd dat we graag een ander willen. De zwembaden : mooi, proper, rustig, helemaal zoals het moet zijn. Het strand : vriendelijk personeel, brengen direct stoelen en matjes. Nadeel is dat je hier wel wordt lastig gevallen door leurders die langs de waterlijn lopen en ook op het strand komen alhoewel dat niet mag. Ze leuren met sigaretten, tapijtjes, palmboompjes, juwelen, fruit, nootjes, sjaaltjes, koekjes, hoeden, jetski, parachute ∑ Op het hotelterrein en op het strand loopt ook een hardnekkige verkoper van boottochten die vervelend doet als je niet wil gaan varen. Het strandcafé : vriendelijke obers die voor het eten zorgen, het eten is hier ook ok, slaatjes, pizza, spaghetti, barbecue, het personeel van de strandbar is niet vriendelijk. De fitness : als we informeren naar het welnesspakket wordt er in rad Frans en op een ongeïnteresseerde manier afgedreund wat er allemaal te krijgen is, even herhalen wordt met tegenzin gedaan. Hier moet je ook de handdoeken voor het strand afhalen en een waarborg betalen. Bij het terugbrengen van de handdoeken zitten twee collega‚s te kletsen zonder enige aandacht aan ons te schenken. Als ze dan eindelijk tijd voor ons maken wordt dat regelmatig onderbroken om hun gesprek voort te zetten, uiteindelijk wijst het ene personeelslid met haar hoofd in de richting waar ik de handdoeken moet droppen. Van enige hulpvaardigheid of vriendelijkheid is geen sprake, je wordt daar gewoon of als een last beschouwd of genegeerd.
Jaar
2006
Locatie, adres
BOULEVARD 7 NOVEMBRE 4051 KHEZAMA SOUSSE
Ligging
Gelegen op 3 á 4 km ten noorden van Sousse., Sousse, Zuid-Tunesië
Telefoon
216 73 240 460