U bent hier

Hoe reageerde jouw reisorganisatie als je 'Corona' aanhaalt om op basis van artikel 11.2 van de algemene reisvoorwaarden voor pakketteizen jouw reis te annuleren ?

1
0
-1

Beste reiziger, 

In het begin van het jaar boekte ik een reis naar Zwitserland in augustus.  Nu vroeg ik mijn reisorganisatie op basis van artikel 11.2 van de algemene reisvoorwaarden voor pakketreizen om de reis te annuleren en het voorschot op mijn rekening te storten;  Voor de goede orde: artikel 11.2 luidt als volgt: "De reiziger heeft echter, indien zich op de plaats van bestemming onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de pakketreis of die aanzienlijke gevolgen hebben voor het passagiersvervoer van de reizigers naar de plaats van bestemming, het recht de pakketreisovereenkomst zonder betaling van een opzegvergoeding op te zeggen. In geval van opzegging van de pakketreisovereenkomst op grond van dit artikel heeft de reiziger recht op een volledige terugbetaling van alle voor de pakketreis betaalde bedragen, maar kan hij geen aanspraak maken op een bijkomende schadevergoeding."

Mijn reisorganisatie reageerde daar niet mee akkoord te kunnen gaan omdat ze zogezegd de reisomstandigheden in augustus nog niet kennen.  Het is zeker dat er tegen augustus geen vaccin zal zijn.  Bijgevolg is het m.i. duidelijk: voldoende afstand houden, mondmaskers, reisprogramma aangepast want te veel tijdverlies met eten in shfiten, meer focus op trachten niet besmet te geraken dan op genieten van de reis, enz.  Gelieve te laten weten hoe jouw reisorganisatie reageerde wanneer je vroeg de reis te annuleren op basis van artikel 11.2 van de algemene reisvoorwaarden voor pakketreizen.  Dank bij voorbaat.

 

Er zijn nog geen antwoorden.

 

Meer Wegwijzer info over