U bent hier

Inleiding: 
Je vlucht werd geannuleerd, of had vertraging, de luchtvaartmaatschappij staakte, je werd de toegang geweigerd omdat het vliegtuig overboekt was, je bent je bagage kwijt… er zijn veel redenen om je geld terug te vragen. Je kunt gewoon zelf je geld terugvragen aan luchtvaartmaatschappijen, maar dat lukt niet altijd even makkelijk. Steeds meer mensen schakelen daarom claimbureaus in. Die proberen dan voor jou een compensatie te krijgen. In België zijn een tiental bedrijven actief. Hoeveel kost zo’n dienst en welke voorwaarden hanteren ze? Ze zijn er niet altijd even transparant over. In maart 2017 stuurde de Europese commissie zelfs een informatiebrief op naar de consumenten, naar aanleiding van klachten over onjuiste praktijken en wangedrag bij sommige claim-bedrijven in Europa. Wegwijzer vzw zet hun tarieven en voorwaarden voor jullie op een rijtje. Op een claim van 500 euro, zit er maar liefst 88 euro verschil tussen de het goedkoopste en het duurste tarief. Om te bepalen of een bedrijf betrouwbaar is, kan je online tal van beoordelingen door gebruikers terugvinden.

Word lid van Wegwijzer en krijg toegang tot dit verslag

Word Wegwijzer-lid nummer 10536 en geniet meteen van alle voordelen
Wegwijzer lidmaatschap | (€ 2,5 per maand)Online account | (gratis)
Reisverslagen & Dossiers downloadenjaneen
Abonnement op de Reiskrant | 4 keer per jaar ons magazine in je busjaneen
Toegang tot de Reisbib | de grootste collectie reisgidsen en kaarten van het landja neen
Vraag stellen & Zoekertje plaatsen | bvb. om Reisgenoot te zoekenjaja
Korting bij VAB / JOKER / CEWE /...janeen
Bekijk alle kortingenLID WORDEN >REGISTREREN >